Handelsbetingelser
Handelsbetingelser som privat person handlende på loegismose.dk
Vilkår for køb på loegismose.dk
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer og ydelser på loegismose.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.
Sælger:
Når du køber varer eller ydelser på loegismose.dk indgår du aftale med:
LØGISMOSE A/S
CVR 21924679
Ny Vestergade 2
Vejle
5672 Broby
salg@loegismose.dk
1. Aftaleindgåelse
Du vælger de varer og ydelser, som du ønsker at købe, ved at føje dem til din digitale ”indkøbskurv”. Du kan se, rette og slette de valgte varer og ydelser i din indkøbskurv helt frem til det tidspunkt, hvor du klikker på ”Fortsæt til check out”. Når du er færdig med at handle og ønsker at gennemføre dit køb, skal du klikke på ”Fortsæt til check out”. Her vil du blive bedt om at indtaste dit navn, din bopælsadresse, faktureringsadresse, telefonnummer og en e-mailadresse. Du vil endvidere blive bedt om at vælge leveringsform, samt leveringsadresse, hvis denne er forskellig fra faktureringsadressen. Herefter vil du blive bedt om at fortsætte til oversigt, hvor du skal kontrollere, at indholdet af din bestilling svarer til dine ønsker. Herefter vil du blive bedt om at godkende, at disse handelsbetingelser/vilkår er gældende for dit køb. Når du har accepteret dette, skal du klikke på ”Gå til betaling”, hvorefter du vil blive bedt om at vælge betalingsform, og derefter at gennemføre betalingen. Herefter modtager vi din bestilling.
Vi kan ikke altid garantere, at vi kan levere de varer og ydelser du finder på vores hjemmeside, indenfor en rimelig tid. Derfor er der IKKE indgået nogen bindende aftale mellem os, før du har modtaget en besked om at din vare er på vej.
1.1 Forbehold for trykfejl, prisinformation og lagerstatus
Vi forbeholder os retten til at annullere ordrer, der er baseret på fejlagtige prisoplysninger, produktbeskrivelser eller lagerstatus, herunder men ikke begrænset til, trykfejl, tekniske problemer eller menneskelige fejl. Dette gælder også efter ordrebekræftelse er sendt. Vi vil i sådanne tilfælde kontakte kunden hurtigst muligt med en korrigeret pris, produktbeskrivelse eller lagerstatus og tilbyde kunden mulighed for at bekræfte ordren med de korrekte oplysninger eller annullere ordren uden yderligere omkostninger. Ved udsolgte varer vil vi tilbyde en alternativ vare eller annullere ordren efter kundens ønske.
1.2 Forudbestilte varer
Visse af vore varer lagerfører vi ikke. Sådanne varer bestiller vi først hjem, når vi har modtaget din ordre. Vi har derfor ikke altid sikkerhed for levering, når vi sender vores ordrebekræftelse. Dette gælder i særdeleshed vin en primeur samt visse ikke-lagerførte vine, men kan også være tilfældet på andre ikke-lagerførte varer, der skal bestilles hjem. Vi tager derfor forbehold for, at det kan være nødvendigt at annullere sådanne ordrer. Ved en sådan annullation vil en opkrævet købesum blive tilbagebetalt, men du vil ikke have andre misligholdelsesbeføjelser.
Du skal være fyldt 16 år for at kunne foretage køb af drikkevarer, der indeholder alkohol. Hvis du ikke er fyldt 18 år, må du kun købe drikkevarer, der indeholder op til 16,5% alkohol. Du skal være fyldt 18 år for at kunne købe drikkevarer, der indeholder mere end 16,5% alkohol.
2. Betaling
Vi modtager følgende betalingskort:
Dankort, Dankort/Visa, Diners, Mastercard, Maestro, Visa, Visa/Electron samt JCB.
Betalingstransaktionen forestås af en godkendt betalingsformidlingsleverandør. Der opkræves et gebyr ved betaling med visse kreditkort svarende til det gebyr, der opkræves af betalingskortudstederen. Gebyret vil blive oplyst i forbindelse med valg af betalingsmiddel.
Ved modtagelsen af din bestilling reserverer vi beløbet på dit kort. Vi trækker først pengene på din konto, når varerne afsendes fra vores lager.
Ved køb af vin en primeur og andre ikke-lagerførte varer (varer der ikke er på lager og som bestilles hos producenten specielt til dig) samt ved køb af adgang til events, skal købesummen betales forud, og derfor trækker vi eller samarbejdspartnere den fulde købesum for disse varer og ydelser, umiddelbart efter, at vi har fremsendt ordrebekræftelsen.
3. Beskrivelse af de varer og ydelser, som du kan købe
På loegismose.dk kan du købe fødevarer, drikkevarer og andre varer til husholdningens løbende brug, samt køkkenudstyr. Du kan også købe adgang til events samt gavekort.
Varen eller ydelsen, som du køber, er nærmere beskrevet på den side, hvor du vælger varen/ydelsen og overfører denne til din indkøbskurv. Her fremgår tillige, hvornår varen eller ydelsen leveres eller inden for hvilken frist vi forventer, at den kan leveres. Det vil være anført, hvis der er tale om ikke-lagerførte vare, hvor leveringstiden kan være usikker.
Har du spørgsmål til en vare eller ydelse eller tidspunktet for forventet levering, kan du kontakte os på salg@loegismose.dk
4. Pris og omkostninger
Alle priser i webshoppen er angivet inklusive moms. Vælger du levering med fragtmand skal du betale forsendelsesomkostninger ved køb for under kr. 498,-. Hvis du er medlem af Klub Løgismose gælder særlige fragtpriser som du kan læse mere om her. Hvis du selv afhenter din ordre i butik eller på vores lager, vil du ikke blive pålagt forsendelsesomkostninger. Medmindre andet er anført på bestillingssiden, vil der ikke derudover blive opkrævet andre omkostninger eller gebyrer end de ovenfor anførte gebyrer for betaling ved brug af betalings- og kreditkort.
Du vil til enhver tid kunne se en opgørelse af den samlede købesum samt forsendelsesomkostninger i din indkøbskurv. Eventuelt gebyr for betalingskort oplyses ved valg af betalingskort.
5. Levering
Varer, som vi har på lager, kan normalt forventes leveret indenfor 1-3 hverdage – du vælger selv ønsket leveringsdato, i checkout, under levering. Under udsalg, jul eller lignende begivenheder, kan der opstå forsinkelser i leveringen på grund af den øgede ordremængde og kapacitetsbegrænsninger hos vores leverandører og fragtpartnere.
Du kan vælge den leveringsform, der passer dig bedst:
- Levering med Postnord til pakkeshop
- Levering med Danske Fragtmænd
- Levering med Burd (aftenlevering)
- Afhent på vores vinlager i Odense
- Afhent i vores butik på Nordre Toldbod (kan ikke vælges i ekstraordinært travle perioder)
Læs flere detaljer omkring de forskellige leveringstyper på siden LEVERING.
5.1 Forbehold for ændring af leveringstype
Vi forbeholder os retten til at ændre leveringstypen for en ordre på baggrund af hvilke produkter eller hvor mange produkter, ordren indeholder. Ændring af leveringstype vil ikke medføre yderligere omkostninger for kunden.
Ved store ordrer forbeholder vi os retten til at ændre leveringstype til Danske Fragtmænd.
For vine af primeur er anført et forventet hjemkomsttidspunkt. Dette er blot en ikke-bindende prognose.
Events leveres på den ved bestillingen oplyste dag og tidspunkt.
Medmindre andet udtrykkeligt er aftalt, skal de angivne leveringstider anses for vejledende og uden ansvar.
Har du spørgsmål til tidspunktet for forventet levering, kan du kontakte os på salg@loegismose.dk
6. Annullation af køb af ikke-lagerførte varer
Visse af vore varer lagerfører vi ikke. Sådanne varer bestiller vi først hjem, når vi har modtaget din ordre. Vi har derfor ikke altid sikkerhed for levering, når vi sender vores ordrebekræftelse. Dette gælder i særdeleshed vin en primeur samt visse ikke-lagerførte vine, men kan også være tilfældet på andre ikke-lagerførte varer. Vi tager derfor forbehold for, at det kan være nødvendigt at annullere sådanne ordrer. Ved en sådan annullation vil en opkrævet købesum blive tilbagebetalt, men du vil ikke have andre misligholdelsesbeføjelser.
7. Aflysning af events
Vi forbeholder os ret til at aflyse udbudte events, eksempelvis ved for få tilmeldinger eller ved sygdom hos nøglepersoner. I tilfælde af aflysning fra vores side vil du få mulighed for enten (1) at flytte din tilmelding til en anden event med ledige pladser, eller (2) at få den erlagte betaling tilbage. Vi garanterer dog ikke, at aflyste events vil blive gennemført på et senere tidspunkt.
8. Force majeure
Vi er ikke ansvarlige, hvis forsinkelse eller manglende levering skyldes force majeure.
9. Fortrydelsesret
Efter Forbrugeraftaleloven har du som hovedregel ret til at fortryde dine køb og træde tilbage fra denne aftale uden begrundelse inden for en frist på 14 dage.
Fortrydelsesfristen på 14 dage regnes fra den dag,
- a) hvor du eller en person, som du har bemyndiget hertil, får varerne i fysisk besiddelse, når det drejer sig om køb af varer
- b) hvor du eller en person, som du har bemyndiget hertil, får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om køb af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Medmindre andet er angivet i beskrivelsen af det pågældende event, kan du annullere din tilmelding og få refunderet beløbet, senest 4 hverdage før eventens afholdelse.
Vær dog opmærksom på, at mange af de varer og ydelser, vi sælger, er undtaget fra fortrydelsesretten.
Generelt drejer det drejer sig om:
- Fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til dit hjem, bopæl eller arbejdsplads,
- Vin en primeur,
- Ferske fødevarer, herunder kølevarer samt andre varer som må antages at blive forringet eller fordærvet hurtigt,
- Kolonial- og konservesvarer samt øvrige varer som af sundheds og hygiejnemæssige årsager er leveret forseglet og hvor forseglingen/emballagen er blevet brudt,
- Tjenesteydelser i forbindelse med fritidstilbud, herunder events, når det følger af aftalen på hvilken dato eller inden for hvilken bestemt periode den pågældende ydelse skal udføres.
- Øvrige events, der inden fortrydelsesfristens udløb er gennemført.
Særlig fortrydelsesret vedr. julegaver:
Varer købt som julegaver kan byttes t.o.m. fredag 31. januar 2025. Ønsker du at bytte, kontakt da salg@loegismose.dk som beskrevet i punkt 10.
Varer købt på www.løgismose.dk kan ikke byttes i vores butik på Nordre Toldbod.
Yderligere handelsbetingelser er derudover gældende.
10. Udnyttelse af fortrydelsesretten
For at udnytte din fortrydelsesret, skal du meddele os - LØGISMOSE A/S, Ny Vestergade 2, Vejle, 5672 Broby, salg@loegismose.dk - din beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (eks. ved brev eller via e-mail).
Du kan benytte nedenstående standardfortrydelsesformular, men det er ikke et krav. https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=160666#Bil3,
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udnyttelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
11. Følgerne af at fortryde et køb
Hvis du udøver din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger, som vi har modtaget fra dig vedrørende det fortrudte køb, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste tilbudte standardlevering), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om, at du gør fortrydelsesretten gældende, se dog nærmere nedenfor om fortrydelse af varekøb. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i en anden tilbagebetalingsmetode. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
12. Særligt vedrørende fortrydelse af varekøb
Vi kan udskyde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget de varer retur fra dig, som er omfattet af det fortrudte køb, eller du selv har fremlagt dokumentation for, at du har returneret varerne til os, alt efter hvad der sker først.
Du skal returnere varerne til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har meddelt os, at du gør fortrydelsesretten gældende. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Du bærer risikoen for varerne indtil vi har modtaget dem retur.
Du skal selv afholde de direkte udgifter, der er forbundet med tilbagelevering af varerne.
Kontakt os altid inden du returnerer vin. Vi forbeholder os at anvise anden returneringsform end postbesørgelse mod at afholde meromkostningen.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering end den håndtering, som har været nødvendigt for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på.
13. Hvis der er noget galt med varen eller ydelsen – Reklamation
Vi bestræber os altid på at levere korrekte og mangelfrie varer og ydelser.
Skulle du alligevel modtage en vare eller ydelse, der ikke lever op til dine forventninger, beder vi dig hurtigst muligt kontakte os på salg@loegismose.dk, så vi kan rette eventuelle fejl.
Der kan være tilfælde hvor vi vil bede dig returnere den defekte vare, så vi kan undersøge den og/eller returnere den til vores leverandør. Du bedes derfor undlade at kassere defekte varer eller varer af dårlig kvalitet inkl. emballagen, indtil du har været i dialog med os. Vi dækker dine omkostninger ved returneringen.
14. Reklamation - Varer
Købelovens regler om mangler finder anvendelse. Hvis du vil reklamere over en mangel, skal du give os meddelelse herom inden for rimelig tid, efter at du har opdaget manglen. I modsat fald taber du retten til at påberåbe dig manglen. Ved reklamation over fødevarer og drikkevarer beder vi dig give os besked inden 5 dage efter modtagelsen. Mangler vil blive udbedret ved ombytning eller returnering af købesummen.
15. Reklamation - Events
For køb af adgang til events finder Købeloven ikke anvendelse. Har en event ikke levet op til dine forventninger, skal du give os meddelelse herom inden for rimelig tid, og senest 2 måneder efter at du har opdaget manglen. I modsat fald taber du retten til at påberåbe dig eventuelle mangler ved ydelsen. Har en event ikke levet op til dine forventninger, skal du give os meddelelse herom inden for rimelig tid, og senest 2 måneder efter at du har opdaget manglen. I modsat fald taber du retten til at påberåbe dig eventuelle mangler ved eventen/ydelsen.
16. Sådan gør du, hvis du vil klage
Ønsker du at klage over en vare eller ydelse, som du har købt hos os, opfordrer vi dig til at kontakte os skriftligt, hvorefter vi vil behandle din klage.
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus her.
Forbrugere med bopæl i et andet EU-land kan også klage via EU kommissionens online klageplatform: http://ec.europa.eu/odr.
17. Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
For at vi kan indgå og opfylde aftalen med dig, har vi brug for følgende oplysninger:
- Dit navn
- Din adresse
- Dit telefonnummer
- Din e-mail
Vi registrerer dine personoplysninger med det formål at kunne levere de købte varer og ydelser til dig og opkræve den dermed forbundne betaling samt for at kunne administrere det leverandør - kundeforhold, der er etableret mellem os ved dit køb. Vi kan også sende dig vores nyhedsbrev, såfremt du har tilmeldt dig dette.
Den dataansvarlige er LØGISMOSE A/S. Detaljerede kontaktoplysninger finder du øverst i dette dokument.
Vær opmærksom på, at oplysninger, som du sender til os med mail eller udveksler med os via vores hjemmeside, ikke bliver krypteret.
Oplysninger, som du har afgivet til LØGISMOSE A/S, videregives ikke til tredjemand, medmindre vi er forpligtet hertil ved lov. Dog vil vi kunne videregive sådanne oplysninger i forbindelse med et evt. salg af LØGISMOSE A/S’ forretningsaktiviteter.
Du har ret til at få at vide hvilke oplysninger, som vi har registreret om dig. Du har også ret til at få berigtiget registrerede oplysninger, der er forkerte, og til at gøre indsigelse imod at oplysningerne er blevet registreret. Disse rettigheder har du efter Persondataloven. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til LØGISMOSE A/S via salg@loegismose.dk eller pr. brev.
Er du utilfreds med vores behandling af dine personoplysninger, kan du indgive klage til Datatilsynet (Kontakt (datatilsynet.dk)
18. Gavekort
Det er muligt at købe gavekort til loegismose.dk. Ved køb af gavekort på loegismose.dk accepterer du samtidig nedenstående betingelser og vilkår.
Gavekort kan købes og benyttes til varekøb online på loegismose.dk. Det er ikke muligt hverken at købe eller benytte gavekort i vores fysiske butik. Betaling af gavekort sker via betalingskort.
Du kan bruge gavekortet til at betale hele eller en del af din samlede ordre. Hvis gavekortets værdi ikke dækker det samlede beløb på den ønskede ordre, kan differencen på ordren betales ved anvendelse af de øvrige accepterede betalingsmetoder, som fremgår ovenfor under pkt. 2.
Det er ikke muligt at købe et nyt gavekort ved betaling med et eksisterende gavekort.
Du kan altid få oplyst den aktuelle saldo på dit gavekort på loegismose.dk ved indtastning af gavekortets løbenummer.
Hvis din ordre på loegismose.dk indeholder både gavekort og fysiske varer, vil gavekortbeløbet blive krediteret din konto på købstidspunktet, mens beløbet for de fysiske varer vil blive krediteret din konto ved afsendelse af varerne, i overensstemmelse med vores øvrigt gældende handelsbetingelser, som fremgår ovenfor.
Gavekortet sendes elektronisk og kan anvendes fra 12 timer efter udstedelsestidspunktet. Gavekortet er herefter gyldigt i 3 år fra købsdatoen.
Ved køb af gavekort er du underlagt fortrydelsesretten som angivet ovenfor under pkt. 9-11 ovenfor.
Løgismose påtager sig intet ansvar for udstedte gavekort. Du har derfor som kunde selv ansvaret for gavekortet og bærer dermed risikoen for gavekortets bortkomst, tyveri, misbrug eller lignende.
Løgismose forbeholder sig retten til løbende og uden varsel at foretage ændringer i vilkårene for gavekort. De til enhver tid gældende betingelser og vilkår er at finde på denne hjemmeside.
Såfremt du har spørgsmål vedrørende dit gavekort, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice på følgende e-mail: salg@loegismose.dk
HANDELSBETINGELSER FOR ERHVERVSKUNDE PÅ LOEGISMOSE.DK
1 Salgs- og leveringsbetingelser Erhverv
1.1 Ved køb på løgismose.dk gælder nedenstående Salgs- og leveringsbetingelser Erhverv, medmindre der foreligger en anden af Løgismose A/S udarbejdet og underskrevet skriftlig aftale.
1.2 Disse Salgs- og leveringsbetingelser Erhverv går forud for andre købs-betingelser, som der måtte henvises til af dig, medmindre vi skriftligt har accepteret sådanne.
2 Udbyder
2.1 Udbyder er:
Løgismose Vin & Delikatesser A/S (Løgismose A/S), CVR 21924679
Nordre Toldbod 16, 1259 København K, e-mail: salg@loegismose.dk,
tlf. 33 32 93 32 (#2), mandag – fredag: kl. 9-15.
3 Kataloger, brochurer, salgsmateriale m.v.
3.1 Informationer angivet i brochurer, salgsmateriale eller lignende anførte illustrationer, angivelser af mål, vægt eller lignende er ikke juridisk bindende for os, og vi forbeholder os ret til ændringer i udførelsen eller salg af produkter uden forudgående varsel til dig.
3.2 Ingen salgsspecifikationer, det være sig kataloger, tilbud, ordrebekræftelser eller lignende, må uden samtykke fra os kopieres og/eller anvendes over for tredjemand.
4 Tilbud
4.1 Alle afgivne tilbud skal forstås som fritblivende.
5 Ordrer
5.1 Ordrer modtaget på hverdage inden kl. 12 leveres efterfølgende hverdag. Ordrer modtaget lørdag/søndag og helligdage leveres inden for 2 hverdage.
5.2 Ordrer fremsendes til salg@loegismose.dk
5.3 Direkte indsendte ordrer, ændringer eller udvidelser af ordrer er kun gældende, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra os, hvori er angivet sådanne ordrer, ændringer eller udvidelser af ordrer.
5.4 Vi påtager os intet ansvar for direkte eller indirekte tab som følge af overskridelse af leveringstiderne, og en overskridelse berettiger dig ikke til at annullere ordren, medmindre der er tale om en væsentlig forsinkelse. Vi forbeholder os ret til at foretage delleveringer, medmindre andet er aftalt.
6 Elektroniske dokumenter
6.1 Vi er berettiget til at fremsende alle former for dokumenter elektronisk, herunder pr. e-mail til dig. Dette omfatter blandt andet tilbud, ordrebekræftelser og fakturaer, kreditnotaer, rykkere, kontoudtog og rentenota-er.
7 Forbehold for levering
7.1 Alle skriftlige samt automatisk afgivne ordrebekræftelser er afgivet med forbehold af force majeure, såsom strejke, lockout, ildebrand, krig, borgerlige uroligheder, import- eller eksportrestriktioner, transporthindringer m.v. samt med forbehold for uforudsete driftsforstyrrelser eller udeblevne eller forsinkede leverancer fra underleverandører.
7.2 Såfremt ordrer ikke kan opfyldes af ovennævnte grunde, er vi uden ansvar. Dette gælder, uanset om det er muligt at fremskaffe en tilsvarende vare fra andre leverandører end den leverandør, der normalt skulle foretage leverancen af de tilbudte eller ordrebekræftede varer.
8 Risikoovergang
8.1 Vi bærer risikoen for salgsgenstandens hændelige undergang eller forringelse, indtil levering har fundet sted.
8.2 Levering anses for sket, når salgsgenstanden er overdraget til fragtføre-ren.
9 Fragtomkostninger, forsendelsesrisiko, ekspeditionsgebyr
9.1 Levering kan foretages i hele Danmark (ekskl. Grønland og Færøerne).
9.2 Ordrer på minimum 3.000 kr. ekskl. moms leveres fragtfrit. Ordrer under 3.000 kr. ekskl. moms tillægges fragtgebyr på 125 kr. ekskl. moms.
9.3 Tillæg:
- Levering hverdage mellem kl. 8 og 16: 0 kr.
- Levering hverdage mellem kl. 8 og 12 eller kl. 12 og 16: 500 kr. ekskl. moms.
- Levering hverdage i et bestemt tidsrum à 2 timer (f.eks. kl. 8-10 eller 10-12): 700 kr. ekskl. moms.
- Ekspres levering (cykelbud) af vin i Københavnsområdet, forudsat at vinene er på lager i vores butik på Nordre Toldbod, kan ske inden for 2-3 timer. Dog maksimalt 48 flasker: 125 kr. ekskl. moms.
- Ekspres levering (varebil) af vin i Københavnsområdet, forudsat at vinene er på lager i vores butik på Nordre Toldbod, kan ske inden for 2-3 timer. 225 kr. ekskl. moms.
- Ekspres levering (varebil) til øvrig Storkøbenhavn, med varer fra vores butik på Nordre Toldbod, kan ske inden for 2-5 timer. 500 kr. ekskl. moms
9.4 Skulle en ordre blive leveret ad flere gange grundet forskellige leveringstider, betales ikke yderligere leveringsomkostninger.
9.5 Såfremt en vare er udsolgt eller prisen er fejlbehæftet, vil vi hurtigst muligt rette henvendelse til dig. Informationer og priser er angivet med forbehold for såvel skrevne som elektroniske tryk- og tastefejl, unøjagtigheder i de angivne specifikationer, leverandørernes prisforhøjelser og det endelige salg. I tilfælde af at prisfejlen er så stor, at du vidste eller burde vide, at prisangivelsen er forkert, kan vi annullere ordren.
9.6 Under ordreafgivelsen er det muligt for dig at sende en besked til os. En del kunder noterer her, at de gerne vil ringes op i forbindelse med leveringen. Sendes ordren med fragtmand, gives ønsket om opringning videre. Eftersom det er fragtmanden, som skal foretage opkaldet og har udgiften hertil, kan vi ikke garantere, at opringningen rent faktisk foretages.
9.7 Varer, der leveres med fragtbil, leveres som udgangspunkt til kantsten, ved fast underlag og i gadeplan. Vi tager forbehold for, at de fysiske forhold ved og på leveringsstedet skal kunne muliggøre levering som forudsat. Chaufføren afgør, om underlaget er tilstrækkeligt kørefast og egnet til afsætning.
9.8 Du skal kontrollere de leverede straks ved modtagelsen og undersøge det leverede for eventuelle transportskader. Ligeledes skal du kontrollere, om leverancen indeholder de korrekte varer i rette antal. Såfremt der er mangler eller fragtskade på varerne, skal dette påføres fragtbrevet.
9.9 Såfremt du ikke opfylder din undersøgelsespligt efter ovennævnte punkt, kan du ikke påberåbe dig en mangel, som du var eller kunne være blevet bekendt med, hvis du havde opfyldt din undersøgelsesforpligtelse.
9.10 Leveringsreklamation skal under alle omstændigheder ske senest 48 timer efter, at du har modtaget varen. Reklamation skal ske ved henvendelse til vores kundeserviceafdeling på salg@loegismose.dk, således at vi kan rette eventuelle fejl. Mangler vil blive udbedret ved ombytning eller returnering af købesummen.
9.11 Der kan være tilfælde, hvor vi vil bede dig returnere den defekte vare, så vi kan undersøge den og/eller returnere den til vores leverandør. Du bedes derfor undlade at kassere defekte varer eller varer af dårlig kvalitet inkl. emballagen, indtil du har været i dialog med os. Vi dækker dine omkostninger ved returneringen.
9.12 Vi påtager os i intet tilfælde andet videregående ansvar for solgte varer end det ansvar, selskabet kan gøre gældende over for den pågældende leverandør eller fabrikant af den pågældende vare.
10 Priser
10.1 Hvor andet ikke er skriftligt aftalt, er de opgivne priser gældende listepriser på tidspunktet for afgivelsen af den skriftlige ordrebekræftelse.
10.2 Alle i prislisten anførte priser er fritblivende og kan ændres uden varsel på grund af valutaændringer, afgiftsændringer, omkostningsforskydninger og lignende, som vi ikke har kontrol over. Alle beløb er angivet i danske kroner ekskl. moms, andre afgifter og skatter.
11 Forbehold
11.1 Der tages forbehold for eventuelt udsolgte vine, skrive- og trykfejl samt force majeure.
12 Betaling
12.1 Alle betalinger skal fortages uden fradrag eller modregning senest fjorten (14) dage fra datoen for vores fremsendelse af ordrebekræftelse til dig.
12.2 Vi kan opkræve morarenter på 1,5 % pr. påbegyndt måned indtil betaling sker.
12.3 Vi forbeholder os ret til med forudgående skriftligt varsel at tilbageholde opfyldelsen af vores forpligtelser i henhold til disse salgs- og leveringsbetingelser Erhverv, indtil forfaldne beløb er betalt fuldt ud.
13 Returvarer
13.1 Der tages kun imod returvarer efter forudgående aftale med konsulent eller kundeservice. Returvaren skal som udgangspunkt være i original emballage i hele og ubrudte kolli. For returnering af vin er det en forudsætning, at vinen fortsat findes i vores sortiment i den pågældende årgang, for at vi kan tage vinen retur.
13.2 Da håndtering af returvarer giver dobbelte omkostninger i forbindelse med fragt, lagerhåndtering og administration, vil der ved kreditering bliver beregnet et gebyr på 10 % af det samlede beløb plus fragtomkostninger.
13.3 Returfragtomkostninger gældende for fastland og brofaste øer:
- Per ¼ eur palle: 160 kr. ekskl. moms
- Per ½ eur palle: 260 kr. ekskl. moms
- Per 1 hel eur palle 585 kr. ekskl. moms
13.4 Specielt forarbejdede varer eller specielt fremskaffede varer tages ikke retur.
14 Produktansvar
14.1 Vi er kun ansvarlige for personskade, hvis det bevises, at skaden skyldes fejl eller forsømmelse begået af os. Bortset fra grov uagtsomhed er vi ikke ansvarlige for skade på fast ejendom eller løsøre, som indtræder, mens leverancen er i din besiddelse. På samme vilkår er vi ikke ansvarlig for skade på og fra produkter, der er fremstillet af dig eller på og fra produkter, hvori disse indgår.
14.2 I den udstrækning vi måtte blive pålagt produktansvar overfor tredjemand, er du forpligtet til at holde os skadesløs i samme omfang, som vores ansvar er begrænset i henhold til foranstående.
15 Begrænsninger i erstatningsansvar
15.1 løgismose.dk stilles til rådighed, således som den er og forefindes. Vi giver ingen garanti vedrørende løgismose.dk. Vi indestår ikke for indholdet eller rigtigheden af løgismose.dk og er ikke ansvarlige for egen eller udefrakommendes sletning eller blokering af løgismose.dk. Vi er ikke ansvarlige for indholdet af links til en tredjemands hjemmeside.
15.2 Vi kan i intet tilfælde gøres erstatningsansvarlig for (i) tab af indtægter, driftstab, forretningsmuligheder, tab eller ødelæggelse af data eller gen-skabelse af data, tab af goodwill, sikkerhedsbrud forårsaget af tredje-parts brud på telekommunikation og/eller internettet, omsætningstab (uanset om dette er direkte, indirekte eller følgetab) eller (ii) tab eller skade som følge af ansvar overfor tredjeparter (både direkte, indirekte tab eller følgeskade). Vores samlede ansvar er under alle omstændigheder beløbsmæssigt begrænset til det beløb, du har betalt os i henhold til den ordre, som erstatningsansvaret vedrører.
15.3 De i disse Salgs- og leveringsbetingelser Erhverv angivne retsmidler er de eneste retsmidler, som du kan påberåbe dig.
16 Persondata
16.1 For at vi kan indgå og opfylde aftalen med dig, har vi brug for følgende oplysninger:
- Dit navn
- Dit arbejds telefonnummer
- Din arbejds e-mail
16.2 Vi registrerer dine personoplysninger med det formål at kunne levere de købte varer og ydelser til dig og opkræve den dermed forbundne betaling samt for at kunne administrere det leverandør-kundeforhold, der er etableret mellem din virksomhed og os ved dit køb. Vi kan også sende dig vores nyhedsbrev, såfremt du har tilmeldt dig dette.
16.3 Den dataansvarlige er Løgismose A/S. Detaljerede kontaktoplysninger finder du øverst i dette dokument.
16.4 Vær opmærksom på, at oplysninger, som du sender til os med e-mail eller udveksler med os via vores hjemmeside, ikke bliver krypteret.
16.5 Oplysninger, som du har afgivet til Løgismose A/S, videregives ikke til tredjemand, medmindre vi er forpligtet hertil ved lov. Dog vil vi kunne videregive sådanne oplysninger i forbindelse med et eventuelt salg af Løgismose A/S’ forretningsaktiviteter.
16.6 Du har ret til at få at vide, hvilke oplysninger vi har registreret om dig. Du har også ret til at få rettet forkert registrerede oplysninger og til at gøre indsigelse mod, at oplysningerne er blevet registreret. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til Løgismose A/S via salg@loegismose.dk eller pr. brev.
16.7 Er du utilfreds med vores behandling af dine personoplysninger, kan du indgive klage til Datatilsynet (https://www.datatilsynet.dk/om-datatilsynet/kontakt/).
16.8 I øvrigt gælder vilkårene i vores persondatapolitik.
17 Lovvalg
17.1 Disse Salgs- og leveringsbetingelser Erhverv er underlagt dansk ret. Københavns Byret er værneting.