Product added to basket

  • 0 Kurv

    Kurv overblik

    Du har ikke noget i din kurv endnu...
    Total (inkl. moms: 0,00) 0,00

Handelsbetingelser

Vilkår for køb på loegismose.dk

 

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer og ydelser på loegismose.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.

 

Sælger: 

 

Når du køber varer eller ydelser på loegismose.dk indgår du aftale med:

 

LØGISMOSE MEYERS A/S

CVR 21924679

Ny Vestergade 2

Vejle

5672 Broby

 

salg@lmfood.dk

 

 

  1. Aftaleindgåelse

Du vælger de varer og ydelser, som du ønsker at købe, ved at føje dem til din digitale ”indkøbskurv”. Du kan se, rette og slette de valgte varer og ydelser i din indkøbskurv helt frem til det tidspunkt, hvor du klikker på ”Fortsæt til check out”. Når du er færdig med at handle og ønsker at gennemføre dit køb, skal du klikke på ”Fortsæt til check out”. Her vil du blive bedt om at indtaste dit navn, din bopælsadresse, faktureringsadresse, telefonnummer og en e-mailadresse. Du vil endvidere blive bedt om at vælge leveringsform, samt leveringsadresse, hvis denne er forskellig fra faktureringsadressen. Herefter vil du blive bedt om at fortsætte til oversigt, hvor du skal kontrollere, at indholdet af din bestilling svarer til dine ønsker. Herefter vil du blive bedt om at godkende, at disse handelsbetingelser/vilkår er gældende for dit køb. Når du har accepteret dette, skal du klikke på ”Gå til betaling”, hvorefter du vil blive bedt om at vælge betalingsform, og derefter at gennemføre betalingen. Herefter modtager vi din bestilling.

 

Vi kan ikke altid garantere, at vi kan levere de varer og ydelser du finder på vores hjemmeside, indenfor en rimelig tid. Derfor er der IKKE indgået nogen bindende aftale mellem os, før du har modtaget en ordrebekræftelse fra os på den mailadresse, som du har oplyst ved bestillingen.

 

Visse af vore varer lagerfører vi ikke. Sådanne varer bestiller vi først hjem, når vi har modtaget din ordre. Vi har derfor ikke altid sikkerhed for levering, når vi sender vores ordrebekræftelse. Dette gælder i særdeleshed vin en primeur samt visse ikke-lagerførte vine, men kan også være tilfældet på andre ikke-lagerførte varer, der skal bestilles hjem. Vi tager derfor forbehold for, at det kan være nødvendigt at annullere sådanne ordrer. Ved en sådan annullation vil en opkrævet købesum blive tilbagebetalt, men du vil ikke have andre misligholdelsesbeføjelser.

 

Du skal være fyldt 16 år for at kunne foretage køb af drikkevarer, der indeholder alkohol. Hvis du ikke er fyldt 18 år, må du kun købe drikkevarer, der indeholder op til 16,5% alkohol. Du skal være fyldt 18 år for at kunne købe drikkevarer, der indeholder mere end 16,5% alkohol.

 

  1. Betaling

Vi modtager følgende betalingskort:

 

Dankort, Dankort/Visa, Diners, Mastercard, Maestro, Visa, Visa/Electron samt JCB.

 

Betalingstransaktionen forestås af en godkendt betalingsformidlingsleverandør. Der opkræves et gebyr ved betaling med visse kreditkort svarende til det gebyr, der opkræves af betalingskortudstederen. Gebyret vil blive oplyst i forbindelse med valg af betalingsmiddel.

 

Ved modtagelsen af din bestilling reserverer vi beløbet på dit kort. Vi trækker først pengene på din konto, når varerne afsendes fra vores lager.

 

Ved køb af vin en primeur og andre ikke-lagerførte varer (varer der ikke er på lager og som bestilles hos producenten specielt til dig) samt ved køb af adgang til events, skal købesummen betales forud, og derfor trækker vi den fulde købesum for disse varer og ydelser, umiddelbart efter, at vi har fremsendt ordrebekræftelsen.

 

  1. Beskrivelse af de varer og ydelser, som du kan købe

På loegismose.dk kan du købe fødevarer, drikkevarer og andre varer til husholdningens løbende brug, samt køkkenudstyr. Du kan også købe adgang til events samt gavekort.

 

Varen eller ydelsen, som du køber, er nærmere beskrevet på den side, hvor du vælger varen/ydelsen og overfører denne til din indkøbskurv. Her fremgår tillige, hvornår varen eller ydelsen leveres eller inden for hvilken frist vi forventer, at den kan leveres. Det vil være anført, hvis der er tale om ikke-lagerførte vare, hvor leveringstiden kan være usikker.

 

Har du spørgsmål til en vare eller ydelse eller tidspunktet for forventet levering, kan du kontakte os på salg@lmfood.dk.

 

  1. Pris og omkostninger

Alle priser i webshoppen er angivet inklusive moms. Vælger du levering med fragtmand skal du betale forsendelsesomkostninger ved køb for under kr. 999. Hvis du er medlem af Klub Løgismose er der fri fragt for alle ordrer der indeholder alkohol. Som medlem får du tilsendt en medlemsvoucher kode du skal angive i voucherkode feltet. Hvis du selv afhenter din ordre i butik eller på vores lager, vil du ikke blive pålagt forsendelsesomkostninger. Medmindre andet er anført på bestillingssiden, vil der ikke derudover blive opkrævet andre omkostninger eller gebyrer end de ovenfor anførte gebyrer for betaling ved brug af betalings- og kreditkort.

 

Du vil til enhver tid kunne se en opgørelse af den samlede købesum samt forsendelsesomkostninger i din indkøbskurv. Eventuelt gebyr for betalingskort oplyses ved valg af betalingskort.

 

  1. Levering

Varer, som vi har på lager, kan normalt forventes leveret indenfor 1-3 hverdage – du vælger selv ønsket leveringsdato, i check out, under levering.

 

Du kan vælge den leveringsform der passer dig bedst:

  • Afhent i butik på Nordre Toldbod eller på vores vinlager i Odense (DKK 0 kr)
  • Levering med Vingaloppen med omdeling (DKK 150 kr)
  • Levering med PostNord med/uden omdeling (DKK 75 kr)

 

Varer leveres til adresser i hele Danmark, dog kun på fastland og bro-faste øer.

 

Vælger du levering med omdeling af Vingaloppen, og er du ikke hjemme ved leveringen, tager fragtmanden de bestilte varer med retur, og vil herefter forsøge at levere ordren på et senere tidspunkt. Du kan dog angive på bestillingen, under bemærkning til kundeservice, at Vingaloppen må placere varerne i carport, redskabsrum, i trappeopgang eller andet anvist sted. I så fald overtager du risikoen for de leverede varer, når de er placeret på det anviste sted.

 

Vælger du levering med omdeling af PostNord, vil du modtage PostNords Track & Trace via email, og her kan du følge forsendelsens forløb.

VIGTIGT: Er du ikke hjemme ved leveringen, vil dine varer blive placeret foran din dør, medmindre du på bestillingen, under bemærkning til kundeservice, har angivet at PostNord skal placere varerne i carport, redskabsrum, i trappeopgang eller andet anvist sted. Hvis PostNord forsendelsen ikke kan stilles på modtageradressen, eller andet angivet sted, destruerer PostNord forsendelsen. Dette er særligt gældende for vinforsendelser med PostNord. Når PostNord har leveret varerne, eller har forsøgt at levere varerne, overtager du risikoen for disse.

 

Vælger du levering uden omdeling af PostNord, skal du vælge afhentning på ét PostNord udleveringssted. Du vil modtage PostNords Track & Trace via email, her kan du følge forsendelsens forløb, og se når pakken er klar til afhentning.

VIGTIGT: Hvis PostNord forsendelsen ikke afhentes på det aftalte afhentningssted, inden for afleveringsfristen, destruerer PostNord forsendelsen. Dette er særligt gældende for vinforsendelser med PostNord.

 

For vine en primeur er anført et forventet hjemkomsttidspunkt. Dette er blot en ikke-bindende prognose.

 

Events leveres på den ved bestillingen oplyste dag og tidspunkt.

 

Medmindre andet udtrykkeligt er aftalt, skal de angivne leveringstider anses for vejledende og uden ansvar.

 

Har du spørgsmål til tidspunktet for forventet levering, kan du kontakte os på salg@lmfood.dk.

 

 

  1. Annullation af køb af ikke-lagerførte varer

Visse af vore varer lagerfører vi ikke. Sådanne varer bestiller vi først hjem, når vi har modtaget din ordre. Vi har derfor ikke altid sikkerhed for levering, når vi sender vores ordrebekræftelse. Dette gælder i særdeleshed vin en primeur samt visse ikke-lagerførte vine, men kan også være tilfældet på andre ikke-lagerførte varer. Vi tager derfor forbehold for, at det kan være nødvendigt at annullere sådanne ordrer. Ved en sådan annullation vil en opkrævet købesum blive tilbagebetalt, men du vil ikke have andre misligholdelsesbeføjelser.

 

  1. Aflysning af events

Vi forbeholder os ret til at aflyse udbudte events, eksempelvis ved for få tilmeldinger eller ved sygdom hos nøglepersoner. I tilfælde af aflysning fra vores side vil du få mulighed for enten (1) at flytte din tilmelding til en anden event med ledige pladser, eller (2) at få den erlagte betaling tilbage. Vi garanterer dog ikke, at aflyste events vil blive gennemført på et senere tidspunkt.

 

  1. Force majeure

Vi er ikke ansvarlige, hvis forsinkelse eller manglende levering skyldes force majeure.

 

  1. Fortrydelsesret

Efter Forbrugeraftaleloven har du som hovedregel ret til at fortryde dine køb og træde tilbage fra denne aftale uden begrundelse inden for en frist på 14 dage.

 

Fortrydelsesfristen på 14 dage regnes fra den dag,

 

  1. a) hvor du eller en person, som du har bemyndiget hertil, får varerne i fysisk besiddelse, når det drejer sig om køb af varer

 

  1. b) hvor du eller en person, som du har bemyndiget hertil, får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om køb af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

 

Vær dog opmærksom på, at mange af de varer og ydelser, vi sælger, er undtaget fra fortrydelsesretten.

Generelt drejer det drejer sig om:

 

  • Fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til dit hjem, bopæl eller arbejdsplads,
  • Vin en primeur,
  • Ferske fødevarer, herunder kølevarer samt andre varer som må antages at blive forringet eller fordærvet hurtigt,
  • Kolonial- og konservesvarer samt øvrige varer som af sundheds og hygiejnemæssige årsager er leveret forseglet og hvor forseglingen/emballagen er blevet brudt,
  • Tjenesteydelser i forbindelse med fritidstilbud, herunder events, når det følger af aftalen på hvilken dato eller inden for hvilken bestemt periode den pågældende ydelse skal udføres.
  • Øvrige events, der inden fortrydelsesfristens udløb er gennemført.

 

  1. Udnyttelse af fortrydelsesretten

For at udnytte din fortrydelsesret, skal du meddele os - LØGISMOSE MEYERS A/S, Ny Vestergade 2, Vejle, 5672 Broby, salg@lmfood.dk - din beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (eks. ved brev eller via e-mail).

 

Du kan benytte nedenstående standardfortrydelsesformular, men det er ikke et krav. https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=160666#Bil3,

 

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udnyttelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

 

  1. Følgerne af at fortryde et køb

Hvis du udøver din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger, som vi har modtaget fra dig vedrørende det fortrudte køb, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste tilbudte standardlevering), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om, at du gør fortrydelsesretten gældende, se dog nærmere nedenfor om fortrydelse af varekøb. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i en anden tilbagebetalingsmetode. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

 

  1. Særligt vedrørende fortrydelse af varekøb

Vi kan udskyde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget de varer retur fra dig, som er omfattet af det fortrudte køb, eller du selv har fremlagt dokumentation for, at du har returneret varerne til os, alt efter hvad der sker først.

 

Du skal returnere varerne til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har meddelt os, at du gør fortrydelsesretten gældende. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Du bærer risikoen for varerne indtil vi har modtaget dem retur.

 

Du skal selv afholde de direkte udgifter, der er forbundet med tilbagelevering af varerne.

 

Kontakt os altid inden du returnerer vin. Vi forbeholder os at anvise anden returneringsform end postbesørgelse mod at afholde meromkostningen.

 

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering end den håndtering, som har været nødvendigt for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på.

 

  1. Hvis der er noget galt med varen eller ydelsen – Reklamation

Vi bestræber os altid på at levere korrekte og mangelfrie varer og ydelser.

 

Skulle du alligevel modtage en vare eller ydelse, der ikke lever op til dine forventninger, beder vi dig hurtigst muligt kontakte os på salg@lmfood.dk, så vi kan rette eventuelle fejl.

 

Der kan være tilfælde hvor vi vil bede dig returnere den defekte vare, så vi kan undersøge den og/eller returnere den til vores leverandør. Du bedes derfor undlade at kassere defekte varer eller varer af dårlig kvalitet inkl. emballagen, indtil du har været i dialog med os. Vi dækker dine omkostninger ved returneringen.

 

  1. Reklamation - Varer

Købelovens regler om mangler finder anvendelse. Hvis du vil reklamere over en mangel, skal du give os meddelelse herom inden for rimelig tid, efter at du har opdaget manglen. I modsat fald taber du retten til at påberåbe dig manglen. Ved reklamation over fødevarer og drikkevarer beder vi dig give os besked inden 5 dage efter modtagelsen. Mangler vil blive udbedret ved ombytning eller returnering af købesummen.

 

  1. Reklamation - Events

For køb af adgang til events finder Købeloven ikke anvendelse. Har en event ikke levet op til dine forventninger, skal du give os meddelelse herom inden for rimelig tid, og senest 2 måneder efter at du har opdaget manglen. I modsat fald taber du retten til at påberåbe dig eventuelle mangler ved ydelsen. Har en event ikke levet op til dine forventninger, skal du give os meddelelse herom inden for rimelig tid, og senest 2 måneder efter at du har opdaget manglen. I modsat fald taber du retten til at påberåbe dig eventuelle mangler ved eventen/ydelsen.

 

  1. Sådan gør du, hvis du vil klage

Ønsker du at klage over en vare eller ydelse, som du har købt hos os, opfordrer vi dig til at kontakte os skriftligt, hvorefter vi vil behandle din klage.

 

Du kan også klage til Konkurrence og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Klage kan også indgives online på www.forbrug.dk. Retten til at klage kan i visse tilfælde være betinget af, at den vare eller ydelse, som du vil klage over, har kostet mindst kr. 1.000.

 

Forbrugere med bopæl i et andet EU land kan også klage via EU kommissionens online klageplatform: http://ec.europa.eu/odr.

 

  1. Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at vi kan indgå og opfylde aftalen med dig, har vi brug for følgende oplysninger: 

 

  • Dit navn 
  • Din adresse 
  • Dit telefonnummer 
  • Din e-mail

 

Vi registrerer dine personoplysninger med det formål at kunne levere de købte varer og ydelser til dig og opkræve den dermed forbundne betaling samt for at kunne administrere det leverandør - kundeforhold, der er etableret mellem os ved dit køb. Vi kan også sende dig vores nyhedsbrev, såfremt du har tilmeldt dig dette.

 

Den dataansvarlige er LØGISMOSE MEYERS A/S. Detaljerede kontaktoplysninger finder du øverst i dette dokument.

 

Vær opmærksom på, at oplysninger, som du sender til os med mail eller udveksler med os via vores hjemmeside, ikke bliver krypteret.

 

Oplysninger, som du har afgivet til LØGISMOSE MEYERS A/S, videregives ikke til tredjemand, medmindre vi er forpligtet hertil ved lov. Dog vil vi kunne videregive sådanne oplysninger i forbindelse med et evt. salg af LØGISMOSE MEYERS A/S’ forretningsaktiviteter.

 

Du har ret til at få at vide hvilke oplysninger, som vi har registreret om dig. Du har også ret til at få berigtiget registrerede oplysninger, der er forkerte, og til at gøre indsigelse imod at oplysningerne er blevet registreret. Disse rettigheder har du efter Persondataloven. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til LØGISMOSE MEYERS A/S via salg@lmfood.dk eller pr. brev.

 

Er du utilfreds med vores behandling af dine personoplysninger, kan du indgive klage til Datatilsynet (https://www.datatilsynet.dk/om-datatilsynet/kontakt/).