LØGISMOSE I NETTO
KYLLING TIL HELE DANMARK
DEN MEST SOLGTE KYLLING I NETTO
Efter at det nu var lykkes at få etableret et tæt samarbejde med Les Fermiers Landais i skovene for foden af Pyrenæerne sammen med de 260 franske landmænd, var fundamentet lagt. Drømmen om, at de danske forbrugere kunne få kyllinger, som er vokset op i fuld frihed på deres middagsborde, var nu en realitet.
Selvom Løgismoses butik på Nordre Toldbod med glæde modtog en stor del af de franske kyllinger var det ikke målet, at det skulle være et gode, der kun var tiltænkt københavnerne.
Løgismosekyllingerne skulle være tilgængelige for alle de danske forbrugere; fra Harboøre i Nord til Gedser i syd.
Hvem ellers at gå til end supermarkedskæden Netto?
På et tidspunkt hvor discountsupermarkederne i Danmark aldrig havde drømt om at sætte den slags produkter på hylderne, kunne forbrugerne nu pludselig finde en gourmetkylling i køledisken, med det franske Label Rouge på siden, som en vigtig markør for de gode leveforhold og tilmed med en anbefaling fra Dyrenes Beskyttelse.
Hvordan skulle det nu gå? Ville de danske forbrugere tage imod den gule kylling, der var dyrere end de konventionelle, mørkere i kødet og opvokset på fransk jord?
Resten af historien kender vi jo. For danskerne var mere end klar til at prioritere et fjerkræ af en højere kvalitet, og kyllingerne blev puttet i de gule indkøbskurve med al sin hast over hele det danske land.
Således, fem år efter drømmen for første gang blev udsagt, er Løgismosekyllingen nu den mest solgte kylling i Netto.