• 0 Kurv

    Kurv overblik

    Du har ikke noget i din kurv endnu...
    Total (heraf moms: 0,-) 0,-

Magnus Laier Sonne

Kok og gastronomisk udvikler i Løgismose

 

Kok og gastronomisk udvikler i Løgismose, Magnus Laier Sonne, har fået kokkefaget ind allerede fra barnsben. I sin barndom i Nexø på Bornholm hjalp hele familien til i faderens fiskerestaurant i de lange sommerferier. Her lærte Magnus kokkefaget fra bunden, lige fra den daglige opvask til filetering og stegning af frisk fisk. Men Magnus skulle forbi både lærerseminariet og et jurastudie før det stod ham klart, at det var kok han ville være.

I dag har Magnus været kok i 10 år og som familiefar med tre børn er det drømmen om at skabe bedre fødevarer og produkter for alle danskere, der driver ham i det daglige arbejde som gastronomisk udvikler i Løgismose.

Mød manden, som er ansigtet bag udviklingen af en stor del af Løgismoses produkter i detailhandlen, og også ansigt for Løgismose og Nettos kampagne Et Umage Par.

I begyndelsen af sin karriere står Magnus i køkkenet på små, intime gourmetrestauranter af den bedste slags. Københavnske restauranter på michelin-niveau. Det høje energiniveau, de bedste råvarer, skønheden i omgivelser og maden og at skabe retterne fra bunden, er det, der hver dag tænder og motiverer Magnus.

Jeg er et sansemenneske, jeg elsker den stemning, følelse, dragende energier, mad, smukke ting, kunst, som findes i restaurationsbranchen!
Magnus Laier Sonne - Et Umage Par

 

Men da Magnus fylder 30 og får sit første barn, ændrer ambitioner og drømme sig. Maden er stadig alfa omega, men på en anden måde. Nu er det familie- og hverdagsmaden der fylder. Det er drømmen om at sikre de bedste råvarer og gøre god mad tilgængelig for de mange, der spirer. Det er senere dén drøm, der får Magnus til at sige ja til jobbet som gastronomisk udvikler i Løgismose efter en årrække som selvstændig og som udvikler for Årstiderne.

Som gastronomisk udvikler i Løgismose er Magnus hver dag med til at give tusindvis af mennesker mulighed for at vælge bedre mad af gode råvarer. Mad uden hokus pokus, hvor mennesker har gjort sig umage hele vejen igennem – lidt ligesom i restauranten, bare til en helt anden pris og i meget større skala.

For Magnus er dét at kunne skubbe til grænsen for, hvad der er muligt i storskalaproduktion både ift. råvarer og produktionsmetoder, og dermed skabe noget ekstraordinært til danskerne, en kæmpe tilfredsstillelse. Det er en svær disciplin og et stort ansvar, når man er med til at sætte dagsordenen og ens smag skal gøre dig gældende for mange mennesker. Det kan af og til give ondt i maven, når projekterne ikke lykkes i første forsøg, men det er det det hele værd, når Magnus finder sine egne produkter ude i Nettos butikker.

Vi skal gøre os umage, hver dag. Ellers er det ligegyldigt.

Magnus er bevist om, at det er et stort ansvar at lave produkter til så mange mennesker. Og derfor er det vigtigt for ham at kunne se sig selv og forbrugerne i øjnene, i alt hvad han gør. Den oprigtighed er årsagen til, at Magnus har sagt ja, til at være med i brandingkampagnen ”Et Umage Par”.

”Jeg laver normalt ikke kampagner for noget som helst, men her giver det mening at lægge hovedet på blokken. Jeg gør mig umage, ellers vil jeg ikke lægge navn til. Jeg og mine kollegaer kan og skal stå på mål for vores produkter. For mig er det vigtigt med en tydelig gastronomisk agenda”

Her godt to år efter Magnus startede hos Løgismose står han bag adskillige produkter til Netto-sortimentet. Men der er særligt to produkter han er ekstra stolt af. Serien af gammeldags modnede sild, og Årgangsgløggen 2020. Produkterne har skubbet tilpas meget til branchen og til de produktionsmetoder man bruger i dag.

Det er ypperlige produkter, der har et tårnhøjt niveau, fordi de gamle håndværksmetoder holdes i hævd, og der er brugt de allerbedste råvarer, hvilket gør smagen uforlignelig.

I det hele taget fylder produkter fra Løgismose en del i køkkenskabene hjemme hos Magnus. Særligt Løgismose kyllingen, mejeriserien og mel-varianterne samt sild og sennep er altid at finde. Og pålægschokoladen til ungerne – naturligvis.

Få Magnus' opskrift på koldskål

Få Magnus' opskriften på kærnemælkskoldskål, hvor der ikke er sparet på de gode råvarer. Resultatet er en cremet og vaniljespækket koldskål. Velbekomme!

Få opskriften her